Ding 9 – addition

Nog even terugkomen op Ding 9.
Eigenlijk een anekdote met betrekking tot ’23 Dingen’. Of eigenlijk vooruitlopen op Ding 19: “Sociale netwerken en wat er in te doen is“.
Wat mij af en toe irriteerde aan bijvoorbeeld Facebook en Hyves waren de (in mijn ogen) nogal vreemde reacties / berichten die je kon ontvangen.
Sommige mensen leggen hun complete ziel en zaligheid bloot op Hyves. Dat levert informatie op, waar ik niet op zit te wachten, waar ik niets mee kan, of waar ik niets mee wil.
Mijn beste vriendin vertelde me dat ze op een goede dag merkte dat ze op Hyves een ‘Vriend’ kwijt was.
Na wat zoekwerk wist ze dat een oud klasgenote haar verwijderd had als ‘Vriend’.
Nu verdwijnt bij Hyves wel eens vaker een ‘Vriend’ door technische problemen. Daarom informeerde mijn vriendin bij haar oud klasgenote of zij misschien ook slachtoffer was van een technisch probleem.
Groot was mijn vriendin’s verbazing toen ze te horen kreeg dat de klasgenote zich druk maakte over het gegeven dat zo weinig Hyves-vrienden reageerden op de blogs die ze op Hyves publiceerde.
Ze was zelfs een beetje boos dat mensen wel haar blogs lezen, maar niet reageren.
Ze had daarom besloten om dan maar ‘Vrienden’ te verwijderen.

Waar ik vraagtekens heb of mijn mening er toe doet, zijn er dus ook mensen die hun mening héél belangrijk vinden. Dermate belangrijk zelfs dat ze boos reageren wanneer hun mening niet geconsumeerd wordt. Dit ik voor mij persoonlijk een geheel nieuwe kijk op de zaak.

Jullie zijn dus gewaarschuwd! Lees mijn zieleroerselen of bereid jullie voor op harde maatregelen!

Het moet niet veel gekker worden.

This entry was posted in 23-dingen and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

